چگونه کتاب الکترونیکی تولید کنیم؟ | آموزش نوشتن کتاب الکترونیکی
نوشته شده توسط : ساحل

آموزش گام به گام نگارش کتاب الکترونیکی
شاید همواره در آرزوی آن بودید که گاهنامه و یا کتابی مخصوص خودتان داشته باشید. نگارش یک کتاب آرزوی بسیاری از کسان می‌تواند باشد. در سال‌های بازپسین به دلیل امکان بهره‌مندی از تکنولوژی برای تولید و انتشار کتاب، همچون گذشته نوشتن کتاب و منتشر کردن آن چندان مشکل نیست. سایر مجبور نیستید که کتاب را چاپ و هزینه‌های بسیار مربوط به آن را پرداخت کنید. تولید کتاب الکترونیکی می‌تواند با سرعت بسیار زیادی نسبت به کتاب‌های کلاسیک چهره گیرد و بدون دربایستن به پرداخت هزینه‌های چاپ آن را منتشر ساخت.

اما نوشتن کتاب الکترونیکی بیشتر چندان ساده نیست و چه بسا به شکلی غافلگیر کننده در وسط پیشه فرآوری کتاب متوجه شوید که موضوعات زیادی برای پروا هستی دارند و شما از آن‌ها بی‌خبرید. شما نه فقط باید محتوای مناسب را بنویسید بلکه بیچارگی دارید که طراحی و ساختاربندی حرفه‌ای داشته باشید الی بتوانید کتاب الکترونیک خود را به گونه‌ای حرفه‌ای ارائه دهید. تنها با ساختاربندی حرفه‌ای و طراحی پسندیده است که مخاطب شما در هنگام خواندن کتاب آن را حرفه‌ای و کار شده پیدا خواهد کرد. فرآوری کتاب الکترونیکی یگانه از بخش‌های مهم و اساسی بازاریابی درونگرا است.

ebook
در این مقاله قصد داریم شما را با مواردی که برای نگارش کتاب الکترونیکی دربایستن دارید آشنا سازیم. با خواندن این نوشتار به صورت کلی با هرآنچه برای نوشتن کتاب الکترونیکی نیاز است آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت چگونه یک کتاب الکترونیک فرآوری کنید.

در ادامه قصد داریم شما را با ۱۱ قدم فرآوری کتاب الکترونیکی آشنا سازیم.

قدم ۱: برگزیدن موضوع کتاب
قدم ۲: طرح کلی کتاب
قدم ۳: تقسیم‌بندی هر قسمت کتاب
قدم ۴: طراحی کتاب الکترونیک
قدم ۵: به کارگیری رنگ‌های مناسب
قدم ۶: ترکیب عناصر بصری
قدم ۷: برجسته‌سازی نقل‌ قول‌ها
قدم ۸: استفاده‌ی مناسب از CTA
قدم ۹: تبدیل به PDF
قدم ۱۰: برپایی صفحه‌ی دانلود
قدم ۱۱: پخش کتاب الکترونیکی و دنبال کردن آن
قدم۱: برگزیدن سوژه کتاب
به خاطر داشته باشید، منظور از تولید کتاب الکترونیکی شما به دست آوردن خریداران احتمالی برای تیم فروش سوداگری است. پس باید موضوعی را گزینش کنید که بتواند این خریداران احتمالی را به سمت تیم فروش هدایت کند.

مفهوم این موضوع آن است که در تولید کتاب الکترونیکی نباید از موضوعاتی که در دیگر کانال‌های بازاریابی خویش پوشش می‌دهید منحرف شوید. بلکه در اینجا شما فرصت و بخت آن را دارید که در موضوعی که فقط شما به صورتی دقیق لغایت کنون پوشش داده‌اید عمیق شوید. اگر در طول زمان طولانی روی یک جستار پیشه کرده و دغدغه‌ی مخاطبین خود را در آن می‌یابید، فرآوری کتاب الکترونیکی در آن مقوله می‌تواند ایده‌ی زیاد خوبی برای کسب و کار شما باشد.

برای اینکه چند ایده به دست آورید، در اینجا چندین عنوان کتاب پیشنهادی را لیست کرده‌ایم که می‌توانند شالوده‌ی ایده‌ی کتاب بعدی شما را ساختن دهند. (X را با یک شماره دلخواه جایگزین کنید) طراحی داخلی کتاب الکترونیکی

X مورد از بهترین شیوه‌ها برای (موضوع، کسب و کار)
مقدمه‌ای بر (موضوع، کسب و کار)
X سؤال رایج درباره‌ی (موضوع، کسب و کار) و پاسخ‌های آن‌ها
X آمار درباره‌ی (موضوع، کسب و کار) برای تصمیم‌گیری بهتر
از بهترین‌ها یاد بگیرید: X کارآزموده (موضوع، کسب و کار) تجربیات خود را بیان می‌کنند.
در این نوشتار در عین حال هدف داریم از یک قالب آماده‌ی کتاب مخصوص ایندیزاین InDesign برای آموزش تمامی قدم‌های بعدی کاربرد کنیم. در درازا پیشه یاد خواهید گرفت چگونه هر صفحه‌ی کتاب را ساختاربندی و حاضر سازید. در پایین می‌توانید صفحه‌ی اول قالب که به عنوان مثال برای این مقاله تغییر مکشوف است را ببینید.





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: